sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Erkkaria ja paljon muutakin kivaa:)

Erkkarireissuun lähtö ei voinut enempää vastustaa,kun matkakaverini Annelle nousi lähes 40 asteen kuume.Lähdin sit yksin ajelemaan,peruin pe-la majapaikan Porvoosta,ja Minna näppäränä hommasi minulle hetkessä majoituksen Riitta-Liisan luota Jyväskylästä.Kävimme mutkan sari kasvattajan luona tekemässä uudet suunnitelmat lauantaille,peruin Kotkan KVn menon ja päätin viettää päivän Jyväskylässä. Illalla tapasin myös Kisman veljen Dannyn uudet omistajat, jotka lähtivät kohti Hesaa hakemaan Kisman kasvattajaa Juditia koneelta. Teimme Sarin kanssa Juditin onnelliseksi mahdollistamalla hänelle matkan suomeen,tuomaan Danny tänne ja samalla näkemään erkkari ja pala suomea:)

Minä majoituin Riitta-Liisan luokse Ruskan,Rallin ja Kisman kanssa,kiitos ihanasta majapaikasta,muonituksesta ja kaikesta! Meillä yö oli vähän levoton, kun 03.35 soi puhelin,ja äkäinen Porvoon majatalon täti soittaa,että täällä on pedit ja aamupala odottamassa,missä me olemme? Voihan prkl,siinä sit väännettiin hetki,ennenkuin täti ymmärsi että tämähän sovittiin jo päivällä peruutetuksi.Ja eipähän siinä enää tullut uni silmään.

Aamusella Riitta-Liisa lähti SM agikisapaikalle,me pakkasimme kamppeemme ja suuntasimme Palokkaan. Kisma pääsi tapaamaan jälleen kasvattajansa sekä Dragon veljensä:) Aamu menikin painiessa,kun paikalla oli myös sukulaiskoira Pyry.Kävimme aamulenkillä Tuiskun ja omien kanssa,ja Judit otti ihania kuvia.

3 sukupolvea,Tuisku,Ruska ja Ralli

Mutauimari Ruska

Ralli

Tuisku

Päivän päälle lähdimme Juditin ja koirien kanssa katsomaan AGI SM tunnelmia,koirat pääsivät uimaan ja teimme mutkan Marjolla pentuvierailulla,navigaattori pimeni ja oltiin vähän hukassakin;) Puhelu Jannelle, ja opettelin siinä sit vaihtamaan Volvoon sulakkeenkin.Ja navi toimi taas!

Kisma eka kertaa uimassa,ja ihan sankari tässä hommassa:)

Iltapäivällä lähdimme sitten sukulaiskoirien kanssa lenkille,ja tällekin reissulle sattumia riitti... Lähdin näyttämään Juditille suolampea,kun koirat Ruska etunenässä kirmasivat sinne myös.Yhtäkkiä tajusin,että Kisma oli hötteikössä,väsynyt pentu koitti päästä siltä pois,mutta sammal oli alla pehmeää...Sen enempää ajattelematta heitin kamat käsistäni ja kontalleen hötteikön reunalle nostamaan pikkuinen ylös. Säikähdyksellä selvittiin.Ja vähän olimme molemmat mutaisia...Eli uimareissu oli tarpeen tämän jälkeen.

Minä,Mirva,Leevi ja Riikka sekä koiruudet
TVA;)Ruska,Kisma,Ralli,Tuisku,Pyry ja Danny

Vauhdikkaan päivän jälkeen kävimme Annen ja Minnan luona syömässä,kiitos ihanat, ja otimme Jipon kyytiin ja suuntasimme kohti Lappeenrantaa.Perillä meitä odotti mukava majoituspaikka sekä Arja ja Otto&Soolo. Yöpuille,mutta uni ei tullutkaan,ja 3 tunnin unilla erkkariin....

Onneksi otin siskolta teltan mukaan,sillä näyttelypäivästä tuli rankkasateinen:( Vaikka kuinka kesämekossa yritin,niin oli pakko vetää jo vaatetta lisää,mutta loppupäivästä sai riisua ihan likomärät kamppeet pois.

ERI2 Eino,Pikkupaimenen True Magic

ERI Jippo Pikkupaimenen Ex-Treme Action

ERI Ralli Pikkupaimenen Ex-Press News

EH Ruska Pikkupaimenen Golden News

BIS kasvattajaryhmässä, tunnelma huipussaan;)
BIS veteraani Tuisku Pikkupaimenen Front Page News
ROP BIS2 Giira Pikkupaimenen Special Edition
Eli hieno päivä Sarilla jälleen kerran ISOSTI ONNEA:)

Kamat pakattiin kaatosateessa vikkelästi autoon, ja sovimme ruokatreffit vielä Arjan ja Annen kanssa Mikkelissä. Vähän ennen Mikkeliä kuului kolahdus katolta,ja yhtäkkiä näyttelyteltta lensi pitkin tietä....
Onneksi Arjalle oli turvaväli,ja hän ehti pysäyttää ja takana tulleet autot reagoivat asiaan hienosti väistäen. Boksi oli ilmeisesti mennyt huonosti lukkoon, ja antoi sit periksi:( Pieni säikähdys ja tutina,onneksi ei käynyt mitenkään kenellekään,ja telttakin säilyi ehyenä. Unkarin vieraani sai tällä reissulla kyllä suomalaista extremeä tarpeeksi....Hui:(
Ruokapaussi tuli tarpeeseen, ja siitä tiemme sit erosivat,me jatkoimme Juditin kanssa Kuopion kautta kotiin.

Seuraavan päivän vietimme hyvin nukkuen,ja hieman paikallisia nähtävyyksia katsellen.Oli todella ihana saada Judit käymään täällä pohjoisessa,ja hän ihastui maahamme kyllä niin hyvin,että seuraavaa reissua jo suunnitellaan:)
Kyynelet silmissä sanoimme heipat,uskomatonta kuinka nopeassa ajassa onkaan tapahtunut niin paljon,ja olen saanut uuden ihanan ystävän lisää.